Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2006, Vol I, No 2, p. 77–82.


Giedrius Šiaudinis
Automobilių kelių dangų deformacijos modulių, nustatytų skirtingais metodais, koreliacija
 
Deformacijos dėl važiuojančių automobilių ašių svorio yra viena iš pagrindinių automobilių kelių dangų degradacijos priežasčių. Tampraus įlinkio matavimai yra geriausias šio poveikio įvertinimas. Pastaruoju metu įlinkiams matuoti plačiai naudojamas krintančiojo svorio deflektometras. Lietuvos standartas LST 1360.5 Automobilių kelių gruntai reglamentuoja deformacijų matavimą statiniais bandymo įrenginiais kiekvieno naujai įrengto dangos konstrukcinio sluoksnio paviršiuje. Krintančiojo svorio deflektometru (FWD) išmatavus įlinkius kelio dangos paviršiuje, galima apskaičiuoti kelio dangos konstrukcijos sluoksnių deformacijos modulius. Lietuvoje deformacijos moduliams apskaičiuoti naudojama programinė įranga ELMOD (Evaluation of Layer Moduli and Overlay Design). Atliktų eksperimentinių dangų konstrukcijos sluoksnių deformacijų tyrimų statiniu bandymo įrenginiu ir dinaminiu įrenginiu FWD rezultatai parodė, kad kelio dangos konstrukcijos sluoksnių stiprumas, nustatytas krintančiojo svorio deflektometru, yra artimas statiniu bandymo įrenginiu nustatytam stiprumui. Tarp E modulių, nustatytų statiniu ir dinaminiu metodais, yra tiesinė priklausomybė. Deformacijos modulių, nustatytų skirtingais metodais, koreliacija rodo, kad krintančiojo svorio deflektometras gali būti taikomas tirtų dangų konstrukcijų stipriui įvertinti, naudojant eksperimentiniais tyrimais nustatytus pataisos koeficientus, įvertinančius Lietuvos klimato sąlygų įtaką atskiroms dangų konstrukcijoms. Tačiau, norint nustatyti krintančiojo svorio deflektometro tinkamumą kito tipo dangų konstrukcijų stipriui vertinti, reikia atlikti išsamesnius tyrimus.
 
Reikšminiai žodžiai: kelio dangos deformacijos, automobilių kelių dangos konstrukcijos sluoksnis, dangos deformacijos modulis, suderinamumo kriterijus, koreliacijos koeficientas.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai