ļ»æ Tarvo Mill, Artu Ellmann, Martti Kiisa, Juhan Idnurm, Siim Idnurm, Milan Horemuz, Andrus Aavik - Tilto deformacijų, atsirandančių tilto bandymo statine apkrova metu, geodezinė stebėsena  (Vol X, No 1)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2015, Vol X, No 1, p. 17-27


Tarvo Mill, Artu Ellmann, Martti Kiisa, Juhan Idnurm, Siim Idnurm, Milan Horemuz, Andrus Aavik

Tilto deformacijų, atsirandančių tilto bandymo statine apkrova metu, geodezinė stebėsena

 
Pastaruoju metu antžeminio lazerinio skenavimo technologija sparčiai vystosi ir yra naudojama įvairiose srityse, ypač įvairių pastatų ir istorinių paminklų tyrimui. Nors antžeminio lazerinio skenavimo duomenų naudojimas deformacijų stebėsenai buvo tiriamas ir anksčiau, pirmenybė vis dar teikiama įprastinėms tyrimų technologijoms. Kadangi antžeminiai lazeriniai skeneriai leidžia surinkti daug ypač detalių geometrinių duomenų nuo žemės paviršiaus, įdomu išnagrinėti metrologinius šios technologijos privalumus, vykdant statinių deformacijų stebėseną. Pagrindinis šio tyrimo tikslas – išbandyti antžeminio lazerinio skenavimo technologijos pritaikymą deformacijų, atsirandančių tilto apkrovos metu, kiekiui ir erdviniam pasiskirstymui nustatyti. Pateikti deformacijų stebėsenos, atliktos unikalaus tilto bandymo apkrova metu, rezultatai. Parengta speciali stebėsenos metodologija, kuri panaudota gelžbetoninio gembinio tilto, pastatyto 1953 m., bandymo statine apkrova metu. Vienos iš pagrindinių sijų centrinė dalis 12 m² plote buvo veikiama statinėmis apkrovomis su didžiausia iki 1961 kN (200 tonų) jėga. Dėl tokios kraštutinės apkrovos buvo tikimasi tilto griūties. Nors po bandymo nustatytas daugelio plyšių atsiradimas pagrindinėse sijose ir didžiulės vertikaliosios deformacijos, tiltas nesugriuvo. Antžeminio lazerinio skenavimo stebėsenos rezultatai buvo patikrinti didelio tikslumo niveliavimu. Tyrimo rezultatai patvirtino, kad antžeminio lazerinio skenavimo tikslumas gali siekti ±2,8 mm 95 % pasitikėjimo lygiui.
 
Reikšminiai žodžiai: antžeminis lazerinis skenavimas, tikslusis niveliavimas, bandymas apkrova, deformacijų stebėsena, gembinė sija.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai