ļ»æ Janusz Pokorski, Andrzej Reński, Hubert Sar - Kelio paviršiaus trinties savybių tyrimo sistema (Vol X, No 2)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2015, Vol X, No 2, p. 126-131


Janusz Pokorski, Andrzej Reński, Hubert Sar

Kelio paviršiaus trinties savybių tyrimo sistema

 
Kelio paviršiaus trinties savybės turi didelę įtaką saugiam automobilių judėjimui. Šias savybes apibūdina rato padangos ir kelio sukibimo koeficientas, kuris matuojamas kelio einamojo patikrinimo ar priėmimo metu. Šiame straipsnyje pateiktas minėto koeficiento nustatymo metodas. Sukurta speciali rato padangos ir kelio sukibimo koeficiento matavimo sistema. Pagrindinė šios sistemos dalis – dinamometro priekaba, kuri leidžia išmatuoti trinties jėgą tarp rato padangos ir kelio paviršiaus. Išmatuotas sukibimo koeficientas – tai santykis tarp trinties jėgos ir vertikaliosios apkrovos. Be to, sistema leidžia nubraižyti sukibimo koeficiento grafiką kaip ratų slydimo santykio funkciją. Straipsnyje pateiktas matavimo sistemos aprašymas ir jos veikimo principas. Pateikti rato padangos ir kelio sukibimo koeficientų matavimo pavyzdžiai skirtinguose keliuose. Rezultatai rodo didelius koeficientų skirtumus, atsižvelgiant į dangos viršutinio sluoksnio įrengimo technologiją, nusidėvėjimo laipsnį, oro sąlygas, slydimo greitį ir kt. Sistema gali būti taikoma ir plačiau, pavyzdžiui, automobilių ekspertams tiriant padangas ar priimant teismo sprendimus.
 
Reikšminiai žodžiai:  rato padangos ir kelio sukibimas, atsparumo slydimui matavimo įrenginys, saugus eismas, avarijos atkūrimas.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai