ļ»æ Rajib B. Mallick, Martins Zaumanis, Robert Frank - Adaptacija prie galimų potvynio padarinių ir kelio tiesimo poveikio mažinimas – praktinių veiksmų sistema kovojant prieš klimato kaitą (Vol X, No 4)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2015, Vol X, No 4, p. 346-354


Rajib B. Mallick, Martins Zaumanis, Robert Frank

Adaptacija prie galimų potvynio padarinių ir kelio tiesimo poveikio mažinimas – praktinių veiksmų sistema kovojant prieš klimato kaitą

 
Adaptacija ir mažinimas – du lemiami veiksniai kovojant prieš klimato kaitą ir jos grėsmes transporto sistemai. Kalbant apie kelius, potvynis yra vienas svarbiausių klimato kaitos poveikių, todėl būtina adaptuotis ir tiesti tampresnius kelius. Pirmasis žingsnis, norint tinkamai adaptuotis, yra tinkamai įvertinti kelių pažeidžiamumą potvynio atveju. Kelio tiesimas daro neigiamą poveikį aplinkai, nes sukelia emisiją ir didina vartojamos energijos kiekį, todėl reikia ieškoti praktinių metodų, padedančių sumažinti šį poveikį. Šiame straipsnyje aprašyta sistema, leidžianti įvertinti kelių pažeidžiamumą įvykus potvyniui ir kelių tiesimo poveikį energijos suvartojimui ir emisijai. Sukurti du dinaminiai sistemos modeliai, pateikti imitavimo rezultatai. Šiems modeliams sukurtos imitavimo priemonės, kurios paskelbtos viešai. Imitavimo rezultatai parodė, kad mažas laidumas bei tankūs ir stori paviršiaus sluoksniai, leidžiantys sumažinti kelio pažeidžiamumą įvykus potvyniui, taip pat sausesnių mineralinių medžiagų naudojimas, sumažinti šilumos nuostoliai, žemesnė mišinių maišymo temperatūra ir prailgintas dangos eksploatacijos laikas turi teigiamą poveikį emisijai ir energijos suvartojimui tiesiant kelią.
 
Reikšminiai žodžiai: klimato kaita, potvynis, kelio tiesimas, energija, emisija, sistemos dinamika.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai