Karol Opara, Jan Zieliński - Kelio dangos temperatūros modeliavimas nenaudojant kelyje įrengtų jutiklių (Vol XII, No 4)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2017, Vol XII, No 4, p. 241-247


Karol Opara, Jan Zieliński

Kelio dangos temperatūros modeliavimas nenaudojant kelyje įrengtų jutiklių

 
Kelio dangos temperatūros modeliavimas palengvina kelių priežiūrą žiemą. Jis taikomas apšalui prognozuoti ir druskos tirpalo purškimui planuoti. Kelio oro sąlygos dažniausiai prognozuojamos sprendžiant energijos balanso lygtis. Tam reikalingas dangos temperatūros pradinis vertikalusis pjūvis, kuris gaunamas iš kelių oro sąlygų stebėjimo stočių. Šiame straipsnyje pasiūlytas apatinių dangos sluoksnių temperatūros tariamasis stebėjimas naudojant septynių ankstesniųjų dienų vidutinę oro temperatūrą. Po to taikomas kelių oro sąlygų modelis, atidedant kelioms dienoms. Iš pradžių modelyje naudojami naujausi, istoriniai oro sąlygų duomenys, vėliau turimi prognoziniai duomenys. Toks metodas grindžiamas faktu, kad energijos balanso modeliai turi tendenciją „pamiršti“ savo pradines sąlygas ir grįžti prie pradinio sprendimo. Eksperimentinis patikrinimas atliktas naudojant kelių aplinkos ir temperatūros modelį ir duomenis, gautus iš Varšuvos kelių oro sąlygų stebėjimo stočių per dvejų metų laikotarpį. Prognozės paklaida, atsiradusi dėl pasiūlyto tariamojo stebėjimo, yra lygi vidutiniškai 1,2 °C per pirmąją prognozavimo valandą, paskui, bėgant laikui, mažėja. Straipsnyje taip pat nagrinėjamas skaitmeninių paviršiaus modelių taikymas, įvertinant šešėlių poveikį, kas yra viena pagrindinių prognozės paklaidų šaltinių miesto teritorijoje. Kelyje įrengtų jutiklių skaičiaus mažinimas atveria perspektyvą ekonomiškų, didelio masto kelių meteorologiniams modeliams įgyvendinti.
 
Reikšminiai žodžiai: ledo susidarymas, pradinės sąlygos, kelio dangos temperatūra, kelių meteorologija, kelių oro sąlygų stebėjimo stotys, šešėlių poveikis.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai