Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2007, Vol II, No 2, p. 73-79.


Daiva Žilionienė, Alfredas Laurinavičius

Automobilių kelių apledėjimo problemos sprendimas Lietuvoje

 
Lietuva saugaus eismo požiūriu yra padidėjusios rizikos šalis, todėl eismo saugumui užtikrinti būtina imtis visokeriopų priemonių, kurių visuma padėtų išvengti avarijų, sumažinti eismo įvykių rizikos tikimybę, transporto priemonių sangrūdas, vartotojų išlaidas ir aplinkos taršą. Lietuvos klimatas yra daug šiltesnis už tų pačių platumų žemyno rajonų klimatą ir apibūdinamas kaip vidutiniškai šaltas, žiemą iškrenta daug sniego. Eismo sąlygos žiemos sezono metu sunkesnės. Kai kuriuos šių uždavinių sprendžia kelių priežiūra. Vienas iš svarbiausių žiemos kelių priežiūros tikslų šalinant sniegą ir ledą nuo kelio dangos ir didinant padangų su kelio danga sukibimo koeficientą – sumažinti eismo nelaimių riziką kelyje. Slidžiame kelyje, atsiradus nepalankioms oro bei važiavimo sąlygoms, eismo nelaimių daugėja.
Šiuo metu keliui apsaugoti nuo klimatinių veiksnių arba per labai trumpą laiką pašalinti ant dangos susikaupusiam ledo sluoksniui naudojama „šlapių druskų“ technologija. Efektyvus ,,šlapios druskos“ veikimas pasireiškia net ir esant –15 °C. Praktika parodė, kad ,,šlapios druskos“ poveikis gali tęstis iki 12 valandų ją išpylus. Tačiau tai labai priklauso nuo oro sąlygų, temperatūrų kitimo, kritulių intensyvumo, jų trukmės ir eismo intensyvumo.
Lietuvoje buvo atlikta sezoninio eismo intensyvumo kitimo analizė automagistralėje Vilnius–Panevėžys. Siekiant gerinti žiemos kelių priežiūrą šioje automagistralėje, buvo analizuoti autoavarijų pokyčiai, nagrinėtas avarijų kitimas, atsižvelgiant į metų laikus, nustatyta, ar autoįvykių padaugėja žiemos mėnesiais. Taip pat buvo atlikti druskos, naudojamos slidumui kelyje mažinti, tyrimai. Buvo ištirti: drėgmės kiekis, %; vandenyje netirpių medžiagų kie-
kis, %; chloridų kiekis, apskaičiuotas kaip NaCl, % ir sulfatų kiekis, %. Atlikti natrio chlorido druskos, naudojamos slidumui kelyje mažinti, kokybės tyrimų rezultatai parodė, kad pagal cheminę sudėtį natrio chlorido druska labai gerai atitinka kokybės reikalavimus, keliamus druskoms Lietuvos keliuose barstyti, o analizės bandinių granuliometrinės sudėties nukrypimai neesmingi.
 
 
Reikšminiai žodžiai: kelių priežiūra žiemą, sniego valymas, eismo intensyvumas, eismo saugumas, avarija.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai