Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2007, Vol II, No 4, p. 155-163.


Egidijus R. Vaidogas

Apsauginių transporto konstrukcijų projektavimas remiantis rizikos analize

 
Nagrinėjama, kaip projektuoti apsaugines transporto konstrukcijas remiantis rizikos analizės metodais. Laikoma, kad avarijos, galinčios pažeisti kelių infrastruktūros komponentus, yra natūralus rizikos analizės objektas. Straipsnyje nagrinėjama, kaip taikyti rizikos analizės rezultatus apsauginių konstrukcijų komponavimui ir skaičiavimui. Siūloma keleto kriterijų (daugiakriterinės) atrankos procedūra apsauginei transporto konstrukcijai projektuoti remiantis stochastiniu modeliavimu. Dėmesys sutelktas į neapibrėžtumus, susijusius su apsauginę konstrukciją galinčiomis pažeisti avarinėmis apkrovomis ir konstrukcijos reakcija į šias apkrovas. Procedūra tinka keliems projektuojamos apsauginės konstrukcijos variantams lyginti. Parodyta, kaip atlikti kelių kriterijų atranką ir kaip atsižvelgti į episteminius neapibrėžtumus, susijusius su tikimybe, kad apsauginė konstrukcija neįvykdys savo funkcijos. Parodyta, kad kelių kriterijų atranka gali būti atlikta transformuojant (propaguojant) episteminius neapibrėžtumus stochastinio modeliavimo būdu. Tokio modeliavimo ciklas apima deterministinį kelių kriterijų atrankos algoritmą. Daugiakartis šio ciklo atlikimas leidžia skaičiuoti pavienių apsauginės konstrukcijos variantų pasirinkimo dažnius. Optimaliuoju variantu gali būti pripažintas tas, kurio pasirinkimo dažnis yra didžiausias.
 
Reikšminiai žodžiai: technogeninė avarija, susidūrimas, apsauginė konstrukcija, rizikos analizė, Ešedė katastrofa, Šelbi susidūrimas.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai