Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2008, Vol III, No 4, p. 206-212.


Hans Orru, Marko Kaasik, Dago Antov, Bertil Forsberg

Eismo srautų augimas ir kelių transporto keliama oro tarša dėl struktūrinių pokyčių ir plėtros Tartu mieste (Estija) 1993–2006 metais

 
Automobilių eismas yra pagrindinis oro taršos šaltinis daugelyje miestų. 1991 m. Estijai atgavus nepriklausomybę, motorizacija sparčiai augo, daugėjo automobilių. Vidutinis automobilių amžius mažėjo, o dėl naujų variklio technologijų teršalai 1 kilometrui taip pat sumažėjo. Šio darbo tikslas yra įvertinti minėtųjų veiksnių įtaką oro kokybei, taip pat pateikti analitinį požiūrį į oro taršos lygio vertinimą pastaraisiais metais, kai oro taršos stebėsena nėra atliekama, o turimi eismo duomenys yra riboti. Pagal eismo apskaitų duomenis, iš 25 postų, išdėstytų visame mieste naudojant CUBE programų grupę atliktas eismo srautų modeliavimas 680-yje gatvių atkarpų. Kadangi oro taršos stebėsena Tartu mieste atliekama nereguliariai, taršos lygiui nustatyti naudotas sklaidos modeliavimas. Pasitelkus AEROPOL programų grupę, buvo apskaičiuotos išmetamųjų dalelių, kietųjų dalelių ir azoto oksido (NOx) metų koncentracijos 1993 m., 2000 m. ir 2006 m. Eismo srautai Tartu miesto centre buvo ypač dideli 1990 m. Pastaraisiais metais jis sumažėjo dėl automobilių grūsčių. Apskritai eismo lygis nuo 1993 m. išaugo daugiau nei 3 kartus. Gyvenamuosiuose rajonuose automobilių eismas vis dar sparčiai didėja – nuo 1993 m. iki 2006 m. jis padidėjo 6 kartus. Tačiau oro kokybės pokytis nėra toks esmingas. 1993–2000 m. oro taršos lygis didėjo, pastaraisiais metais jis išlieka stabilus arba šiek tiek didėja. Tyrimas parodė, kad du veiksniai, t. y. eismo augimas ir automobilių tobulėjimas, oro taršos atžvilgiu vienas kitą kompensuoja.
 
Reikšminiai žodžiai: eismas, srautas, modeliavimas, oro tarša, teršalų koeficientas, sveikata.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai