Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2010, Vol V, No 3, p. 169-176.


Alfredas Laurinavičius, Dainius Miškinis, Rasa Vaiškūnaitė, Algimantas Laurinavičius

Dygliuotųjų padangų poveikio kelio dangai ir aplinkai analizė bei vertinimas (III)

 
Atliekant dygliuotųjų padangų ekonominį vertinimą, analizuota jų nauda ir visuomenei daroma žala. Buvo palyginti ir išanalizuoti tokie aspektai, kaip žieminių padangų kaina, jų įtaka stabdymo keliui, kuro sąnaudoms, kelio dangai, dangos ženklinimui, kietųjų dalelių atsiradimui ir triukšmo emisijų padidėjimui. Remiantis atlikta padangų pardavėjų apklausa bei skaičiavimais, nustatyta, kad Lietuvoje žiemos metu apie 15 % lengvųjų automobilių eksploatuoja žiemines padangas su dygliais, todėl visuomenė dėl sumažėjusių eismo įvykių (mažesnio sužeistųjų ir žuvusiųjų skaičiaus) patiria 1,81 mln. eurų naudos. Tačiau dėl brangesnių padangų, padidėjusio degalų suvartojimo, horizontaliojo kelio dangos ženklinimo pažeidimų ir neigiamo kietųjų dalelių poveikio žmonių sveikatai patiria gerokai daugiau – net 38,43–39,07 mln. eurų nuostolių.
 
Reikšminiai žodžiai: dygliuotosios padangos, ekonominis įvertinimas, kuro sąnaudos, kelio dangos ženklinimas, žmonių sveikata, kietosios dalelės, triukšmo emisijos.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai