ļ»æ Orazio Pellegrino - Vairuotojo darbo krūvio prognozavimas neapibrėžtosios logikos metodais (Vol VII, No 2)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2012, Vol VII, No 2, p. 120-128


Orazio Pellegrino

Vairuotojo darbo krūvio prognozavimas neapibrėžtosios logikos metodais

 
Vairuotojas regėjimu kaip jutimu gauna daugybę informacijos apie kelio aplinką, dauguma šios informacijos reikalinga saugiai kelionei. Tačiau jeigu informacijos kiekis per laiko vienetą yra pernelyg didelis, atsiranda potencialiai pavojinga „perkrova“. Net ir priešingoje situacijoje, kai kelias nestimuliuoja vairuotojo kognityviųjų funkcijų, gali kilti tam tikrų saugumo problemų, nes sukeliamas vadinamasis monotoniškumo efektas. Toks reiškinys, paprastai vadinamas darbo krūviu, buvo išsamiai nagrinėtas įvairioje literatūroje, tačiau kol kas nėra pasiūlytos detalios metodologijos šiam kintamajam prognozuoti. Patikimo modelio sukūrimo sunkumus galima paaiškinti kai kuriomis kelio aplinkos charakteristikomis: daug neapibrėžtų kintamųjų, įskaitant žmogiškąjį veiksnį, tinkamiausio analitinio metodo parinkimas, tinkamų duomenų bazių trūkumas. Taigi šio straipsnio tikslas – pristatyti prognozavimo modelį, taikant fiziologinio krūvio analizę, pasinaudojus galvos ir akių judesiais ir neapibrėžtosios logikos metodais, taikomais realiame kontekste. Gauti rezultatai, nors su ribota turimų duomenų aibe, leido tam tikru tikslumu prognozuoti viruotojo darbo krūvio tendenciją, įvertinant „perkrovas“ bei ribines situacijas ir remiantis atliktais tyrimais pasirinktame kelyje. Pirmajame tyrimo etape ši metodologija buvo taikoma esamai kelių rekonstrukcijai projektuoti, tačiau kai bus įrodytas metodologijos efektyvumas, ji galės būti taikoma ir naujiems keliams.
 
Reikšminiai žodžiai: kelio saugumas, kelio projektavimas, vairuotojo elgsena, protinis krūvis, neapibrėžtoji logika, prognozinė analizė.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai