ļ»æ Gianluca Dell’Acqua, Mario De Luca, Russo Francesca, Renato Lamberti - Mišinių projektavimas naudojant mažos laikomosios galios medžiagas (Vol VII, No 3)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2012, Vol VII, No 3, p. 204-211


Gianluca Dell’Acqua, Mario De Luca, Francesca Russo, Renato Lamberti

Mišinių projektavimas naudojant mažos laikomosios galios medžiagas

 
Kelių statybos reikalavimai gruntams paprastai yra nustatyti standartuose. Dažniausi apribojimai medžiagoms yra optimalus drėgmės kiekis, didžiausias sausasis tankis ir laikomoji galia, kuri nustatoma Proktoro bandymu ir Kalifornijos laikomosios gebos (angl. CBR) bandymu. Šie tradiciniai bandymai derinami su kitais įprastais lauko bandymais, kol pasiekiamas didžiausias tankis. Kad ir kaip būtų, naudoti mažos laikomosios galios medžiagas, tokias kaip molis, priemolis ar vietiniai ištekliai, yra labai svarbu siekiant supaprastinti kelių tiesimo darbus ir sutaupyti lėšas. Šio eksperimentinio tyrimo tikslas – sukurti procedūrą, leidžiančią charakterizuoti kai kurias kelių tiesimo medžiagas pagal jų laikomąją galią (Kalifornijos laikomosios gebos rodiklį ir didžiausią sausąjį tankį) atliekant du standartinius bandymus (sijojimas ir Aterbergo ribų nustatymas), taip pat taikant molio ir (arba) priemolio naudojimo kelių tiesimo medžiagų mišinyje metodą. Pagal siūlomą metodą kelių tiesimo medžiagų mišinį sudaro minimalus aukštos kokybės medžiagos kiekis ir molis bei priemolis, randamas analizuojamoje vietovėje, gaunant idealią laikomąją galią. Tyrimui naudotas skirtingų tipų gruntas iš įvairių pietų Italijos karjerų. Atlikti įprasti laboratoriniai bandymai grunto savybėms nustatyti, t. y. Aterbergo ribų ir granuliometrinės sudėties nustatymas. Paskui, remiantis tiesine regresija nustatyti koreliaciniai ryšiai, kuriuos naudojant apibrėžtos optimalios prognozuojamos grunto savybių kombinacijos mažo eismo intensyvumo keliuose. Gautos lygtys patikrintos naudojant keturių tipų medžiagą, kuri nebuvo naudota kalibravimo bandinyje.
 
Reikšminiai žodžiai: Aterbergo ribos, mažos laikomosios galios medžiaga, mišinys, Kalifornijos laikomosios gebos rodiklis, didžiausio sausojo tankio rodiklis.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai