ļ»æ Abdullah Emin Akay, Michael Gilbert Wing, John Sessions - Nešmenų mažinimo kainos skaičiavimas mažo intensyvumo miško keliuose, taikant aukštos rezoliucijos skaitmeninį aukščių modelį (DEM) pagal lazerinio skenavimo technologiją (Lidar) (Vol IX, No 1)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2014, Vol IX, No 1, p. 52-57


Abdullah Emin Akay, Michael Gilbert Wing, John Sessions

Nešmenų mažinimo kainos skaičiavimas mažo intensyvumo miško keliuose, taikant aukštos rezoliucijos skaitmeninį aukščių modelį (DEM) pagal lazerinio skenavimo technologiją (Lidar)

 
Tradiciniai miško kelių projektavimo metodai, naudojant topografinius žemėlapius ir aeronuotraukas, ne visuomet užtikrina optimalų kelio trasos sprendimą, kuris iki minimumo sumažintų kelio statybos poveikį aplinkai. Miško kelių statybos darbai sukelia didesnį poveikį aplinkai, ypač perteklinis nešmenų kiekis nei bet kuri kita miško tvarkymo veikla. Parenkant optimalų kelio trasos variantą, kuris atitiktų aplinkosaugos apribojimus, taikomi matematinio optimizavimo metodai, leidžiantys nustatyti ir įvertinti gana daug trasos sprendinių. Sudarytas miško kelio trasos optimizavimo 3D modelis TRACER, padedantis kelių valdytojams suprojektuoti preliminarią miško kelio trasą ir iki minimumo sumažinti bendrą kelio statybos kainą, atsižvelgiant į projektavimo normų, aplinkosaugos ir vairuotojų saugumo reikalavimus. Miško kelio trasos optimizavimo 3D modelis TRACER sudarytas remiantis aukštos rezoliucijos skaitmeninio aukščių modeliu, kuris užtikrina tikslų vietovės atvaizdavimą, o nešmenų kiekis skaičiuojamas pagal nešmenų nustatymo modelį SEDMODL. Šiame darbe remiantis miško kelio trasos optimizavimo modeliu suprojektuotos dvi kelio trasos: 1) optimali trasa su minimalia bendra kelio statybos kaina; 2) kelio trasa su minimaliu nešmenų kiekiu, patenkančiu į aplinkinius vandenis. Atlikta abiejų trasos variantų analizė nustatant nešmenų kiekio mažinimo kainą.
 
Reikšminiai žodžiai: miško keliai, optimali trasa, nešmenų prognozavimas, lazerinis skenavimas (Lidar), skaitmeninis aukščių modelis (DEM).

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai