ļ»æ Wladyslaw Gardziejczyk - Kelio dangos makrotekstūros įtaka automobilių padangų keliamam triukšmui kelyje  (Vol IX, No 3)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2014, Vol IX, No 3, p. 180-190


Wladyslaw Gardziejczyk

Kelio dangos makrotekstūros įtaka automobilių padangų keliamam triukšmui kelyje

 
Triukšmo lygis šalia automobilių kelių daugiausia priklauso nuo eismo intensyvumo, eismo srauto sudėties, automobilių važiavimo greičio, taip pat nuo kelio skersinio profilio ir išilginio nuolydžio. Esant didesniems greičiams didžiulę įtaką triukšmo lygiui turi automobilių padangų keliamas triukšmas. Padangų keliamas triukšmas priklauso nuo dangos tipo ir jos būklės, o ypač nuo dangos paviršiaus makrotekstūros. Makrotekstūros įtaka kinta ir yra glaudžiai susijusi su automobilių tipais, padangų charakteristikomis, keliamo triukšmo dažniu. Remiantis padangų keliamo triukšmo tyrimais, atliktais taikant statistinį pravažiuojančio automobilio metodą Lenkijos keliuose, šiame straipsnyje pateiktos skirtumų tarp maksimalių triukšmo lygių priklausomybės ir pastoviosios reikšmės, važiuojant daugiaašiai sunkiasvorei transporto priemonei ir lengvajam automobiliui asfaltbetonine, skaldos ir mastikos asfaltine danga bei apdoroto paviršiaus kelio danga. Straipsnyje įvertintos funkcinės priklausomybės tarp padangų keliamo triukšmo maksimalių lygių visame triukšmo lygio diapazone ir oktavos juostos spektre: 250 Hz, 500 Hz, 1000 Hz, 2000 Hz bei 4000 Hz, ir tarp dangos paviršiaus makrotekstūros, kurią apibūdina vidutinis profilio gylis, ir automobilio greičio logaritmo bei atitinkamų nomogramų. Tuo remiantis apskaičiuoti skirtumai tarp sunkiasvorio ir lengvojo automobilio keliamo triukšmo lygio kaip greičio ir dangos paviršiaus makrotekstūros funkcijos. Taip pat aprašyta, kokią įtaką dangos paviršiaus makrotekstūra ir eismo srauto sudėtis turi ekvivalentiniam triukšmo lygiui šalia kelio esant tolygiam eismo intensyvumui.
 
Reikšminiai žodžiai: makrotekstūra, padangų keliamas triukšmas kelyje, lengvasis automobilis, daugiaašė sunkiasvorė transporto priemonė.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai