ļ»æ Irina Matijošaitienė, Inga Stankevičė - Kelio kraštovaizdis kaip produktas: ar patenkinami vartotojų estetiniai poreikiai? (Vol IX, No 4)

Vilnius Gediminas Technical UniversityRiga Technical UniversityTallinn University of TechnologyBaltic Road Association

 

Abstracted in databases:
Thomson SCIE: Science Citation Index ExpandedTM (Web of Science), INSPEC, EBSCO, TRIS/TRIS Online, VINITI, CSA's ERD, CSA/ASCE (CSA's TRD), SCOPUS (Elsevier Database)

2015 Impact Factor: 0.519 ©2015 Thomson Reuters, 2015 Journal Citation Report®

ISSN 1822-427X print
ISSN 1822-4288 online
 

 

 
 

"The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering"
Vilnius: Technika, 2014, Vol IX, No 4, p. 297-305


Irina Matijošaitienė, Inga Stankevičė

Kelio kraštovaizdis kaip produktas: ar patenkinami vartotojų estetiniai poreikiai?

 
Šiuolaikiniai rinkos dėsniai ir vartotojiška visuomenė lemia, kad kelio naudotojai turėtų būti laikomi vartotojais, o kelių kraštovaizdis – produktu. Taigi vartotojų noras naudoti produktą yra tolygus kelio naudotojų norui važiuoti keliu. Vartotojų išrankumas skatina plėtoti kelių kraštovaizdį taip, kad jis užtikrintų vairuotojų ir keleivių estetinių poreikių patenkinimą. Vis dėlto pageidaujamo važiuoti kelių kraštovaizdžio kūrimas išlieka vienu iš kraštotvarkos iššūkių. Remiantis kelio naudotojų estetinių poreikių analize, straipsnyje pateikiama pageidaujamo važiuoti kelių kraštovaizdžio kūrimo logika. Tyrimas remiasi fotofiksacija, Kansei inžinerija, regresine, ko reliacine ir aprašomąja analizėmis. Ištirtas svarbiausių Lietuvos kelių kraštovaizdis. Tyrimo rezultatai parodo, kad noras važiuoti keliu priklauso nuo visų aplinkos elementų dermės su supančiu kraštovaizdžiu, teigiamo įspūdžio apie stebimą kraštovaizdį, kraštovaizdžio malonumo, rafinuotumo ir žaismingumo. Pateiktos rekomendacijos pageidaujamam važiuoti kelių kraštovaizdžiui formuoti. Taip pat, remiantis noru važiuoti keliu, sudarytas Lietuvos kelių kraštovaizdžio pasiskirstymo žemėlapis estetikos aspektu.
 
Reikšminiai žodžiai: kelių kraštovaizdis, estetiškas, produktas, vartotojas, Kansei inžinerija, daugialypė tiesinė regresinė analizė, koreliacinė analizė, aprašomoji statistika.

Read full article (restricted access)

view contents of entire journal number    |    switch abstract language to English, Latvian or Estonian

 

 
 

 

© Vilnius Gediminas Technical University, 2006 - 2018   |   Web Design   

Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytojų skaitliukai